Субота, 16.12.2017, 02:21Вітаю Вас Гість | RSS
Досягаючи вершин!
Сайт класного керівника
Зайцева Сергія Володимировича
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Опис досвіду


Тема досвіду. Формування ціннісних орієнтирів учнів

шляхом використання інформаційно-комунікативних

технологій

Актуальність досвіду

  У період стрімкого розвитку інформаційних та телекомунікаційних технологій, у часи переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, в якому якість людського потенціалу, рівень освіченості й культури всього населення набувають вирішального значення, важливим аспектом стає застосування цих технологій у роботі класного керівника.

Форми та методи виховної роботи

  Форми застосування комп’ютерних технологій на виховних годинах: комп’ютер, редактори, електронні енциклопедії, ігрові програми, комп’ютерні ігри, програми-тести, педагогічні програмові засоби, мультимедійні презентації, відео, кліпи.

  Використання інформаційних технологій у роботі класного керівника може відбуватися різними способами, це залежить від низки факторів, найважливішими з яких є такі: потреби конкретного заходу, рівень володіння різними програмами та наявністю цих програм у системі освіти тощо.

   Дидактичні можливості інформаційно-комунікаційних засобів навчання, що використовую у виховному процесі, можна стисло визначити так:

  • посилення мотивації навчання;
  • активізація навчальної діяльності учнів, посилення їх ролі як суб’єкта навчання діяльності; розширення меж самостійної діяльності школярів;
  • урізноманітнення форм подання інформації;
  • урізноманітнення типів навчальних завдань;
  • постійне застосування ігрових прийомів;
  • забезпечення негайного зворотного зв’язку, можливість рефлексії.

  Серед засобів ІКТ надаю перевагу навчальним, навчально-ігровим, інформаційно-пошуковим, демонстраційним, тренувальним засобам.

  Крім того, на виховних заходах використовую розробки тестових завдань, електронні підручники, аудіозаписи, відеофільми, мультфільми, перегляд фото- слайдів, комп’ютерне малювання, Інтернет-ресурси тощо.

  Дидактичні можливості інформаційно-комунікативних засобів навчання, які використовую у виховному процесі, забезпечують формування основних ціннісних орієнтирів і визначають основні напрямки моєї виховної роботи.

1. Ціннісне ставлення вихованців до себе

  Виховними досягненнями цього напрямку є:

  • формування активної життєвої позиції;
  • формування свідомого ставлення до свого здоров’я та здорового способу життя;
  • виховання культури пізнання власного внутрішнього світу - думок, переживань, станів, цілей;
  • розвиток здатності орієнтуватися в нових умовах життя, пристосовуватися та конструктивно на них впливати;
  • формування емоційної культури;
  • розвиток навичок самотворення,  життєтворення;

  Для досягнення цих цілей використовую: морально-етичні бесіди «Умій брати від дідуся й бабусі мудрість життя», свята «День народження один раз на рік!», «Що Наум нам приніс на ум», вікторина «Хто я є?», години спілкування «Що я маю знати, щоб зберегти своє здоров’я», «Твій режим дня», гра-експрес «У здоровому тілі-здоровий дух», веселі естафети.

2. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей

  Передбачає:

  • розвиток моральної активності особистості;
  • стимулювання до проявів чуйності, чесності, правдивості, працелюбності, вмінні працювати з іншими;
  • здатності прощати і просити пробачення;
  • здатність брати до уваги думку товаришів та опонентів;
  • виховання почуття цінності дружби з однолітками, вимоги до відповідальності за дії та вчинки;
  • ціннісне ставлення до оточуючих людей;
  • розвиток культури спілкування і мовленнєвого етикету;
  • виховання поваги до батьків, сім’ї, родини;
  • протистояння виявам несправедливості, жорстокості.

  Для досягнення поставленої мети ми з учнями приймаємо участь в шкільних спортивних змаганнях і конкурсах. Проводжу морально-етичні бесіди «Дякуй старшим за те, що вони повчають тебе», «Ніколи не забувай, що ти живеш серед людей». Колективне ігрове спілкування «Дружба – це…».  Міні – твір «Я і мій ідеал».  Години спілкування «Десять заповідей людяності», «Золоте правило людяності», «Різні люди-різні погляди», «Тлумачний словник ввічливих слів», «Для мами завжди ласкаві слова», тренінг «Вчимося правильно спілкуватися»,  ігрова програма «Скарбничка мудрості»,  рольова гра «Не робіть моїх помилок».

3. Ціннісне ставлення до праці

  Сприяє:

  • усвідомленню дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці;
  • сприянню морально-психологічній підготовці учнів до майбутньої професійної діяльності;
  • розвитку свідомого ставлення до праці, знайомство з працею людини у різних галузях економіки;
  • формуванню вміння працювати в колективі, становлення професійних інтересів.

 

  Цими кроками є участь у Всеукраїнському конкурсі шкільних проектів «Мій будинок майбутнього», години спілкування “Вчись учитись, щоб уміти трудитись». Трудовий десант «Даруйте радість людям». Екскурсія «Люди, які працюють поруч». Фотоколаж «Моя майбутня професія». Випуск газети «У світі цікавих професій».

4. Ціннісне ставлення до природи

  Результатом у цьому напрямі є:

  • формування відповідального ставлення до природних ресурсів і багатств, ощадливого використання енергоносіїв;
  • формування екологічної культури;
  • розвиток навичок безпечної поведінки в природі;
  •  усвідомлення цінності природи в житті людини, самоцінності природи;
  • виховання почуття особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них;
  • здатності особистості гармонійно співіснувати з природою;
  • активній участі у практичних природоохоронних заходах.

       

  Для досягнення цієї мети було створено: екостежка «Стежинами Полтавського міського парку». Учні із задоволенням приймають участь у акціях «Нагодуй птахів», «Бережи воду», «Встанови годівничку». Години спілкування «Відверто про необхідне», «Ви хотіли б знати про це?», екскурсія «Вже брами літа замикає осінь», акція «Природа – наш дім», свято квітів. Постійна співпраця із "Центром практичної екології".

5. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва

  При роботі з цим напрямком я намагаюсь сформувати в учнів  потребу в спілкуванні з мистецтвом, як з основою естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності. Для цього розвиваю:

  • пізнавальний інтерес до мистецтва;
  • здатність до творчої діяльності у мистецькій сфері;
  • художньо-естетичні смаки, емоції, почуття і культуру мислення та поведінки;
  •  систему елементарних мистецьких знань;
  • здатність збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва.

                                                                   

  Збірник «Із витоків письменницької мудрості», година спілкування «Люби музику, вона облагороджує думки і почуття», родинне свято «Творчість моєї родини», колективне ігрове спілкування «П’ять хвилин з мистецтвом”, свята – театральні дійства «Щедрий вечір, добрий вечір», «Різдвяний калейдоскоп». Конкурс юних талантів «Українська співаночка». Екскурсії в театр ім. М. Гоголя, галерея Мистецтв, Краєзнавчий музей.

6. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

  Результатом у цьому напрямку є:

  Воно виражається у сформованості потреби у збереженні та примноженні духовного й матеріального багатства українського народу:

  • відповідальності за долю Батьківщини;
  • громадянської життєвої позиції, участі в учнівському самоврядуванні;
  • власної віри у духовні сили народу, його майбутнє;
  • усвідомлення себе патріотом України;
  • вмінні осмислювати моральні та культурні цінності,
  • усвідомленні особистістю своїх прав, свобод, обов’язків, свідомому ставленні до законів та державної влади;
  • досконалому володінні української мовою.

  Розважально-пізнавальне шоу «Я люблю Україну», проект «Імена України: Тарас Шевченко», літературно-географічний проект «Євген Гребінка і Гребінківщина», збірник краєзнавчого спрямування «Час відкривати Україну:  Диканька», телепроекти: «Шукачі. Микола Вавілов», «Шукачі. Маршал Сергій Бірюзов», «Кодекс честі», година спілкування «Немає прав без обов’язків», зустрічі з ветераном Другої світової війни Ф. Я. Хомяковим, спартакіада народних ігор «Ігри народів світу», «Ігри патріотів»,  родинне свято «Традиції моєї родини».  

 Результативність досвіду

  Мій досвід має практичне значення, що видно з діаграми аналізу сформованості основних ціннісних орієнтирів учнів:  

  Сформованість ціннісних орієнтирів у повному обсязі перевірить саме життя. Результати  аналізу рівня їх сформованості на даному етапі підтверджують дієвість досвіду впровадження ІКТ, а це може бути ефективним лише за умов системності використання, дотримання основних принципів реалізації технології ІКТ, креативності педагога, формування стійкої навчальної та життєвої мотивації учнів.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples