Розважалоно-пізнавальне шоу "Я люблю Україну"
Розважально-пізнавальне шоу
«Я люблю Україну»
Мета: поглибити знання учнів про Полтавщину, Україну, повторити відомості про письменників, що вивчаються в шкільному курсі 9 класу; розвивати вміння творчо мислити, працювати в команді; корегувати пам’ять, уяву; виховувати почуття гордості за талановитих людей України та прищеплювати шанобливе ставлення до історії та культури своєї держави.
Обладнання: проектор, ноутбук, музичний центр, прапор України та Полтави, маленькі прапірці жовтого та синього кольорів, вишиті рушники, скатертини, одяг, опішнянська кераміка, бутерброди з салом, пісні українських виконавців, інформація про сало з різних джерел.
Епіграф шоу:
«Пізнай свій край… Себе, свій рід, свій народ, свою землю, і ти побачиш свій шлях у життя».
Григорій Сковорода
План проведення:
1. І раунд. «Дуель».
2. «Музичний раунд».
3. ІІ раунд. «Транслітерація».
4. «Музичний раунд».
5. ІІІ раунд. «Вірю – не вірю».
6. ІV раунд. «Пояснення слова».
7. «Музичний раунд».
8. V раунд. «Чайний».
9.VІ раунд. «Смачний».
10.VІІ раунд. «Крокодил».
11.VІІІ раунд. «Питання від VІР-персони».
Хід проведення:
(На фоні ліричної мелодії звучать слова ведучої)
Є дивне місце на землі, де роси срібні з хмар стікають,
Де звір тривожно не біжить, безпечно йде до водопою.
Де вільний птах у вись летить. В протоках чистих над водою,
Де вітер свіжий, рідний гай – живе козацький вільний край.
– Я рада вітати вас на розважально-пізнавальному шоу «Я люблю Україну»
(Музична заставка 1 хв. «Я люблю Україну»).
– Сьогодні учні вирішили показати свої знання і довести всім, що вони знають і люблять свою Україну, адже вони, та і кожен з нас, є частинкою рідної держави, частинкою України…
– Сьогодні разом з нами любитимуть Україну два сектори: жовтий і синій. Дві команди:
І команда сині
ІІ команда жовті
Якими ж вони є, наші гравці? Капітани команд, вам слово для представлення гравців.
(Представлення команд капітанами).
– Але наскільки б не були сильними наші гравці, вони не зможуть перемогти без вашої підтримки, тому вболівайте за них. І так, вболівальники команди синіх, підтримайте свою команду і налаштуйте на гру «кричалкою»! –
«Кричалка» для синіх:
«Ми прийшли перемагати і у жовтих вигравати!!!»
– Вболівальники жовтого сектору, підтримайте ж і ви свій сектор!
«Кричалка» для жовтих:
«Жовтий сектор усе може і у синіх переможе!!!»
– Отже, розпочинаємо.
І я оголошую І раунд, він має назву «Дуель».
«Дуель»
Зараз кожна пара отримає своє запитання, той з гравців, хто першим підніме прапорець і дасть правильну відповідь, отримає 2 бали. І так:
1 пара. Який птах має назву, що збігається із прізвищем відомого письменника родом із села Великі Сорочинці? (М.Гоголь)
2 пара. Назвіть твір І. Котляревського, в назві якого прославляється наше рідне місто? («Наталка Полтавка»)
3 пара. А питання для третьої пари – це відеозапитання, тож увага на екран!
Фото якого письменника ви щойно бачили на екрані? (Григорія Сковороди)
4 пара. Назвіть найбільш відомий реалістичний твір Марка Вовчка? («Інститутка»)
– Спасибі! А у команд є можливість отримати додаткові 2 бали, адже зараз буде «Музичний раунд».
«Музичний раунд»
– Він стосується усіх учасників команд. Хто першим підніме прапорець і правильно відгадає назву пісні і її виконавця, принесе команді 2 бали.
(Звучить пісня ) «Червона Рута» С.Ротару
– Правильно, молодці, тож давайте разом згадаємо слова цієї пісні!
(Звучить пісня. Учасники та вболівальники співають її разом)
– А ми продовжуємо наше шоу «Я люблю Україну!»
Переходимо до ІІ раунду. «Транслітерація»
«Транслітерація»
Кожна команда отримує слово. Кожен учасник повинен назвати літеру, яка відповідає своєму поряду у слові. Наприклад: с-е-л-о.
За правильно складене командою слово ви отримуєте 3 бали.
(Якщо збились, команда не отримує жодного балу)
– Не вішайте носа, у вас є можливість вирватися вперед. І знову «Музичний раунд».
«Музичний раунд»
Умови раунду такі самі, як і в попередньому і оцінюються в 2 бали.
(Звучить пісня) «Гай, зелений гай» Т.Повалій
– Правильно, молодці, тож давайте цю пісню, як справжня українська душа, супроводимо танцями…
(Звучить пісня. Учасники танцюють). Після чого ведуча пропонує вболівальникам підтримати свої команди «кричалками»).
– Розпочинаємо ІІІ раунд. «Вірю – не вірю»
«Вірю – не вірю»
За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.
Отож, запитання для першої команди:
- Чи вірите ви в те, що роман-хроніку «Чорна рада» написав Квітка-Основ’яненко? (Ні.)
- Чи вірите ви в те, що Григорій Сковорода –зображений на купюрі в 500 гривень? (Так.)
- Чи вірите ви в те, що Т. Шевченко увійшов у трійку «великих» українців? (Так.)
- Чи вірите ви в те, що справжнє ім’я Марка Вовчка Максим Гримач? (Ні.)
- Чи вірите ви в те, що пісню «Їхав козак за Дунай» написав Є. Гребінка. (Ні.)
Запитання для другої команди:
- Чи вірите ви в те, що на території Полтавської області є дуб, посаджений Г. Сковородою? (Так.)
- Чи вірите ви в те, що наш земляк, поет В.Симоненко є лауреатом премії імені Т. Г. Шевченка? (Так.)
- Чи вірите ви в те, що Національний банк України видав найважчу українську монету із зображенням Т.Шевченка? Маса монети 1 кг? (Ні.)
- Чи вірите ви в те, що роман «Тигролови» І.Багряного був номінований на Нобелівську премію в галузі літератури? (Ні.)
- Чи вірите ви в те, що українська мова посіла 1 місце на конкурсі мов, який проходив у Парижі в 1934 році?(Ні.)
– Переходимо до ІV раунду. «Пояснення слова».
«Пояснення слова»
– За правильну відповідь у цьому раунді команда отримує 3 бали.
Ваше завдання: синій сектор проти жовтого, командири вибирають слова і оголошують. Тоді по черзі кожен учасник команди пропонує варіант тлумачення даного слова, а команда-суперниця вибирає правильну відповідь і озвучує її.
Бурлеск:
– улюблена каша Т.Шевченка;
– стиль творчості Г. Сковороди;
– жанр гумористичної поезії;
– справжнє ім’я Марка Вовчка.
Елегія:
– ім’я дівчини, яка була першим коханням І.Котляревського;
– один із жанрів лірики;
– назва найбільшої збірки І. Вишенського;
– кохана Енея.
– А зараз слово вам, вболівальники. Підтримайте свої команди «кричалками».
– А зараз на часі «Музичний раунд» .
«Музичний раунд»
– Яка команда першою підніме прапорець і вгадає назву пісні і виконавця - отримує 2 бали.
(Звучить пісня «Одна калина» С.Ротару)
– Правильно, молодці, тож давайте разом згадаємо слова цієї пісні та, як справжня українська душа, супроводимо танцями…
(Звучить пісня, усі танцюють)
– Переходимо до V раунду, який має назву «Чайний».
V раунд «Чайний»
– Перед вами чотири види трав’яного чаю. Кожній команді потрібно за зовнішнім виглядом та ароматом визначити де який чай та розмісти їх в такому порядку:
1. Липовий
2. М’ятний
3. Каркаде
4. Суничний
За правильне виконання цього завдання команда отримує 2 бали. На виконання завдання у вас є 2 хвили. Тож, розпочинаймо.
(Доки команди думають, звучить весела мелодія).
– Наступний раунд «Смачний».
VІ раунд «Смачний»
– У цьому раунді команди будуть змагатися за бали, впізнаючи відому українську страву! Отож!
– Національний продукт харчування, який є візитною карткою України в усьому світі. (Сало)
– Ви вгадали. Просимо внести до зали бутерброди з салом. (Усіх присутніх пригощають бутербродами з салом). А доки ви смакуєте, послухайте інформацію про корисність цього продукту. Про сало - без жартів.
Поради народного лікаря Наталії Зубицької (Земної).
У салі, порівняно з вершковим маслом, удвічі менше холестерину. Але найголовніше — сало містить понад 60% мононенасиченої олеїнової кислоти. Це робить його дуже близьким до маслинової олії, дієтичні та лікувальні властивості якої добре відомі.Олеїнова кислота, розщеплюючись у шлунку, вбудовується в наш власний жир, і чим більше, тим краще. Річ у тім, що в процесі перекисного окислення жирних кислот (або ліпідів) в організмі утворюються токсичні продукти, від яких страждають мембрани клітин, а це — прямий шлях до атеросклерозу і онкозахворювань. Тож олеїнова кислота — головний вартовий, що перешкоджає окисненню ліпідів. З цього погляду сало — один із найбільш корисних продуктів харчування.
(Перегляд відеоролика про страви із салом. Звучить ода салу та пісня М. Поплавського «Сало»).
Ода салу
О ти, що на ймення і прізвище Сало!
О ти, що недавно ще бігло й скакало!
О ти, що ще вчора і рохкало й рило,
Що хвостиком куцим бездумно крутило!
О ти, що іменник середнього роду!
О ти, що в харчах не утратило моду!
О ти, на долоню або на п’ять пальців,
О ти, що міняєшся в шкварках і в смальці!
Ти вуджене димом, топлене вогнем,
І шкіркою вкрите, неначе брилем!
О ти, без паперу білюський пломбір!
О ти, що на тобі зриває кіт зір!
Ти купане в солі, ти щедро солене!
О ти, поперчене і почаснечене!
О ти, дуже давнє і вічно класичне!
О ти, найрідніше і патріотичне!
О ти, що спокійно лягаєш під ніж!
О ти, що людина від тебе сильніш!
Хтось бреше, що ти в нас є холестеринне,
Ти, бідне, у наших хворобах не винне!
О ти, що кохають тебе хлібороби,
Прем’єри й поети, свої і заброди!
О ти, що тебе мені мало і мало!
О, сало, мене ти навіки зассало!
Де Ленін стояв на міцнім п’єдесталі –
Поставимо, браття, шмат сала на салі.
І хто Презедентом Вкраїни не стане –
Народ сало їстоньки не перестане!
Микола Савчук
– А зараз переходимо до VІІ раунду, який має назву «Крокодил».
VІІ раунд. «Крокодил»
– Кожен капітан своїй команді за 1 хв. повинен описати якомога більше загаданих, а гравці вгадати про кого йде мова. За кожне вгадане слово команда отримує 1 бал.
Картка для першої команди:
- П. Мирний
- І. Котляревський
- О. Вишня
- Г. Сковорода
- М. Гоголь
- М. Вовчок
- В. Забіла
- М. Шашкевич
- Т. Шевченко
- І.Вишенський
Картка для другої команди:
- М. Бойко
- І. Величковський
- Г. Квітка Основ’яненко
- М. Костомаров
- Ляля Убийвовк
- В. Короленко
- П. Куліш
- І. Багряний
- Є. Гребінка
- І. Липа
– На даний момент рахунок наших команд:
Синій сектор _______
Жовтий сектор ________
– Вболівальники, порадійте за свої сектори.
(«Кричалки»)
– Не хвилюйтесь, у вас є можливість наздогнати суперників, адже саме ви замовляєте кількість балів у останньому
VІІІ раунду, який має назву «Питання від VІР-персони».
«Питання від VІР-персони»
– Скільки балів ви хочете за цей раунд?
Добре. Слово має директор школи - Наталія Петрівна.
(VІР-персона зачитує питання).
– У 2008 році комісія з естетики Міжнародного фінансового банку проводила конкурс на найкрасивішу валюту у світі. Яке місце зайняла наша гривня?
(Правильна відповідь).
– 1 місце. Наша грошова одиниця випередила австралійський долар, євро, болгарський лев, американський долар.
– На цьому наша розважально-пізнавальна шоу-програма «Я люблю Україну» закінчується і ми бачимо переможців, які довели, що справді люблять Україну. Перемогу сьогодні отримав ________ сектор. (Нагородження переможців і переможених призами української національної значимості)
(Музичний фон до кінця)
– Ми не прощаємося з вами, а кажемо: «ДО ЗУСТРІЧІ!!!»
|