Усміхнімось щиро Вишні
Виховний захід
Усміхнімось щиро Вишні
(До 125-річниці від дня народження).
Мета.
- Дати учням уявлення про життя Остапа Вишні: його народження та трагічні сторінки життя митця; на прикладі гуморесок «Як я ловив рибу» та «Зенітка» показати багатогранність майстра гумору, розкрити його творчу манеру; показати дотичну творчість інших письменників до Остапа Вишні.
- Розвивати образне мислення, уяву, акторську майстерність учнів, їх вміння триматися на сцені.
- Коригувати словесно-логічне мислення, емоційно-вольову сферу.
- На прикладі трагічного життя Остапа Вишні виховувати волю до життя, здатність посміхатися навіть в тяжких життєвих обставинах.
Обладнання. Відеоролик «Сміх», вбрання та реквізити для образів героїв сценок, уривок фільму «Автобіографія», музика для супроводу під час інсценізацій, реквізит для обладнання сцени.
План заходу:
1. Відеоролик «Сміх».
2. Слова ведучих.
3. Діалог учнів про постать О. Вишні.
4. Уривок фільму «Автобіографія».
5. Вихід учня в образі Остапа Вишні.
6. Інсценізація гуморески «Як я ловив рибу ».
7. Діалог учнів про життя О. Вишні.
8. Інсценізація «Зенітки».
9.Заключне слово ведучих.
Хід проведення.
1.На екрані демонструється ролик з людьми, що сміються.
2.Виходять ведучі:
- Мабуть, ні для кого не секрет, що сміх продовжує життя.
- Так. Саме сміх є тією рушійною силою, що може вивести нас, здається, з безвихідних ситуацій.
- Посмішка – це чарівна паличка, завдяки якій світ стає трішки добрішим. Тож, давайте подаруємо одне одному частинку добра.
- Посміхайтеся!
- Анекдоти, гуморески, КВК, «Камеді Клаб» - цей список можна продовжувати до безкінечності, адже люди постійно намагаються підняти одне одному настрій.
- А письменники – гумористи роблять це на професійному рівні.
- До когорти українських письменників-гумористів належить і наш земляк Остап Вишня, 120-а річниця від дня народження якого виповнилася 13 листопада.
- Цей гуморист ще за життя став улюбленцем читачів.
- І знов у пам’яті цей спогад виник.
… у Києві, на Бессарабці,- критий ринок.
Точильник там точив ножі завзято.
Але чому людей зібралось так багато?
Що їх привабило до нього в цю годину?
- Педаль натискуючи звично, без упину,
Точильний круг він пасом крутить швидко,
А сам розповіда по пам’яті … «Зенітку».
- Розказує запально він, натхненно…
А з-під леза − віялом вогненним
Шугають іскри! Іскри від точильні!
Навколо люди обступили щільно.
Іслухають, захоплені, принишклі,
Ту славнозвісну гумореску Вишні.
- Здавалось − то митцева пречудова
Іскрилась, полум’яніла мова,
До душ людських торуючи дорогу…
- А дід розповідав то з усміхом, то строго,
Як він Остапа Вишню упізнав.
Як той вітався з ним, ще й капелюха зняв!
- Душевний чоловік! Усміхнений, красивий,
Дарма, що вже на скронях зовсім сивий…
- Те чуте й бачене, як дивний спогад лине
І постає в очах моїх картина:
- Уже й не круг, а пробний камінь часу,
Що так нещадно мне й стирає нас щоразу.
- Та не притупить гостроту від нього
Завжди страшна для помислу лихого,
- Для покруча, для бонзи керівного
Постійно діюча, негаснуча , мов Етна,
Остапова сатира іскрометна.
- Життєвий шлях та творчість цього митця вивчають і учні нашої школи.
- Якої думки вони про нього? Чи змогли пропустити його долю крізь призму свого світобачення?
- Відповіді на ці питання цікаво було б дізнатися і нам.
- Тож, шановні учні, вам слово!
3. Виходить двоє учнів:
1: Остап Вишня … ха-ха! Він що, був круглий і червоний, як ягідка?
2: Ти, неук, до чого тут твоя ягідка? Він був звичайний, зовсім не круглий. До речі, дуже шанованою серед інших письменників людиною. А Остап Вишня – це його псевдонім, а справжнє ім’я – Павло Михайлович Губенко.
1: Почалося! Ти ще всю біографію мені розкажи.
2: Ні, рідненький! В цьому немає ніякої потреби. Будемо використовувати технічні засоби навчання. З «Автобіографії» Остапа Вишні – увага на екран.
4. Уривок фільму «Із життя Остапа Вишні».
5. Виходить Остап Вишня:
- Певне, якби не Микола Васильович Гоголь, то лікарював би, очевидячки, всеньке своє життя. Це він потяг мене в літературу. Я добре бачив, яке світле і яке чудесне життя починається на рідній землі. Сідає за стіл.
6. Інсценізація гуморески «Як я ловив рибу».
7. Виходять учні:
1: Ти ба, то виходить Остап Вишня веселий чоловік був! Мабуть, сміявся все життя!
2: Не все! Він зазнав поневірянь у концтаборах, через які в його творчій діяльності настає майже десятирічна перерва.
1: Остап Вишня був лагерником?! А в’язниця не вбила його талант?
2: У своєму щоденнику він напише:
О.В.(пише): Лагерь паралізує волю, дерзання. Невже й мене засмокче це болото, що й я залишусь вічним лагерником. А що ж? 10 років. Хіба це жарти? Який жах!
2: Від зневіри його рятувала велика воля до життя, його могутній дух, любов до рідної землі.
1: А що він там робив, у в’язниці?
О.В.(пише): Здоров’я моє нічого, в порядку. Працювати доводиться чимало,- для себе часу лишається небагато: так, тільки в шахи граємо, та й усе. А так найбільше – думки!
(Встає з-за столу).
І тільки наприкінці 1943р. я знову взявся за перо, а в лютому 1944 була надрукована моя «Зенітка».
8. Інсценізація «Зенітки».
9. Ведучі:
- Отак, з посмішкою на обличчі, з легкою іронією на вустах крокував життям Остап Вишня.
- Його гумором захоплюються не тільки читачі, талант митця визнали й інші майстри пера.
- Невдовзі після смерті Остапа Вишні Андрій Головко напише:
- Я тебе зустрів не з гіркотою,
Полюбив , як батька недарма,
Ходить сніг важкою Воркутою
Завиває вітром Колима.
- Ти помер, але квітує небо,
І твої всміхаються світи,
Українське сонце біля тебе
Піднімає золоті щити.
- Світ твій вийшов на нові орбіти,
Достигають вишні наливні,
Слава тим, хто вмів полум’яніти
І згоріть у вічному вогні.
- Ці поетичні рядки стають останнім акордом виступу нашої мистецької студії.
- А наша мистецька студія говорить вам: «До наступних зустрічей!»
|